DigiPunt

Ik ben op zoek naar...

zoeken
nr_cache/thumb-8484531e9c1baeef78032b7eec9e1285-568x1500.jpg

 

 

 

 

 

 

Het DigiPunt is een spreekuur waar een goed opgeleide en ervaren vrijwilliger kan helpen met het invullen van (aanvraag-) formulieren op internet en deze ook gaat versturen via e-mail of een website. Dit voor mensen die geen computer hebben of het niet lukt om zaken hierop uit te voeren.

 

Men moet zelf de juiste informatie meebrengen zodat de medewerker van het DigiPunt dit kan verwerken op de computer.

De medewerker houdt geen administratie bij. Alle papieren worden mee terug gegeven en een eventuele volgende keer moet men zelf alle gegevens weer meebrengen.

 

Waarvoor kunnen mensen terecht ?

  • Inschrijven bij de woningstichting (Stadlander, ZuidWestWonen)
  • Doorgeven van wijzigingen in verband met uw uitkering bij UWV of ISD 
  • Het aanvragen van een DigiD
  • Het aanvragen of wijzigen van gegevens i.v.m. zorgtoeslag en huurtoeslag
  • Het uploaden of downloaden van declaratieformulieren voor uw ziektekostenverzekering (van bijvoorbeeld VGZ)
  • Algemene vragen op digitaal gebied

 

Welke zaken kan men NIET bespreken bij het DigiPunt ?

  • Vragen over de werking van de eigen computer of printer
  • Advies over wat wel of niet te doen. Hiervoor kunt u terecht bij de adviseur van Vraagwijzer
  • Belastingaangifte doen is niet mogelijk

 

U kunt hier een kort filmpje met de uitleg over het DigiPunt bekijken. 

 

Het Digipunt Bergen op Zoom werkt op afspraak. Bel daarvoor 0164-299491